Újévi fogadalmak helyett…
Hogyan alakítsunk ki új szokásokat?

1. rajz (2016. 01. 16.)

1. rajz (2016. 01. 16.)

Most már javában benne vagyunk a januárban, de biztos van még köztetek olyan, aki még csak most szeretné írásba foglalni a 2016-os évben végrehajtásra váró fogadalmait. Leggyakoribb például, hogy idén lefogyok, idén megtanulok németül, vagy angolul, rendszeresen sportolok, most már aztán tényleg leszokok a dohányzásról, és még sorolhatnám mi mindent fogadunk meg, amit aztán rendre elfelejtünk, vagy lusták vagyunk betartani.

Mostanában szinte csak önfejlesztő és motivációs könyveket olvasok. Szeretem ezeket a könyveket, mert rengeteg egyszerű és könnyen megvalósítható ötletet adnak ahhoz, hogy sikeresebb és hatékonyabb legyen az életem. Körülbelül két hete lehetett, hogy megnéztem egy hasonló témájú videót, ahol két fiatal 20 év körüli fiatalember éppen arról beszélgetett, hogy nem elég, ha olvasod ezeket a könyveket, hanem a leírtakat alkalmazni is kell az életben, tehát cselekedni kell, különben nem ér semmit az egész.

Ekkor jutottak eszembe az újévi fogadalmak, illetve a szokások.

Mert ahelyett, hogy megfogadnék valamit sokkal egyszerűbb, ha szokásommá teszek rövid ideig tartó, apróbb, számomra megvalósítható dolgokat, mint például gyermekkorban a fogmosást.

Azt tudtátok, hogyha 21 napig mindennap megteszed a kitűzött feladatod, akkor az már szokásoddá is fog válni?

Nekem már van pár ilyen szokásom, amit 1-5 éven belül alakítottam ki. Az egyik ilyen a reggeli, ugyanis szinte sohasem reggeliztem. Most ébredés után megiszom fél liter vizet éhgyomorra (kb. 1 éves szokás), és utána jöhet a reggeli egy bögre tejes kávéval. A vízivást mindenképpen próbáljátok ki, sokkal hatásosabb, mint a kávé. 🙂

A másik ilyen szokásom, amit tavaly nyár óta űzök az a Duolingo-s nyelvtanulás. Nekem nagyon tetszik ez az alkalmazás, kis játékos, cuki kis figurával, visszamenőleg mindig ad gyakorolnivalót és be lehet állítani, hogy naponta hány pontot akarsz elérni, illetve emlékeztetőt is küld a rendszer, hogy még nem érted el a napi célodat. Így csak nagyon ritkán felejtem el a napi kis pontjaimat összeszedni. Eddig napi 20 pontra volt beállítva, most már napi 50 pont a limit, és december végétől már német-angolul nyomom, hogy gyakoroljam mindkét nyelvet egyszerre.

Idén kezdtem el beiktatni a reggeli és mosakodás utáni jóga gyakorlatsort, a napüdvözletet 3-szor végigcsinálni, ami körülbelül 10 percet vesz igénybe a reggeli készülődésből, de mégis fittebben indul a napom.

Ezen szokások kialakítása után arra gondoltam, hogy a rajzolást is fel kellene vennem a napi rutinba, hogy meggyorsítsam a fejlődésem.

Már vagy 10 éve megvan nekem Szunyoghy András: Rajz ABC kezdőknek és haladóknak c. könyve, amelyben a kocka, a drapéria, a portré és az emberi test rajzolását lehet elsajátítani, illetve rajztechnikai tanácsok, és grafikák garmadával oktatja a művész a rajzolni megtanulni vágyókat.

No, szóval azt találtam ki, hogy minden nap legalább fél órát rászánok, és egy grafikát lerajzolok belőle. Aztán a napi kis alkotásokat majd közzéteszem itt a blogon, vagy a Facebookon, hogy lássátok tényleg szokásommá vált a rajzolás.

Akkor hajrá szokásra fel!

Ha tetszett a bejegyzés, kattints a bejegyzés alatt található megosztási lehetőségek bármelyikére! Köszönöm!

A cikk alatt a Hozzászólás ablakban a véleményed is közzéteheted! Kíváncsian várom észrevételeidet, kérdéseidet, ötletedet és segítő, építő kritikádat!

Ezen kívül követhetsz a követés gombra kattintva,  illetve feliratkozhatsz hírlevelemre is, ha szeretnél értesítést kapni a bejegyzésekről! 🙂

Köszönöm, hogy velem tartotok!

Somogyi Edina

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..